Innovatie

We geloven in een duurzame toekomst. Innovatie is wat ons drijft en we zetten grote stappen richting een emissievrije scheepvaart. Zo hebben we het eerste binnenvaartschip met een waterstof-brandstofcel geïntroduceerd, een project waar we ontzettend trots op zijn.

We hebben een toegewijd team van theoretische en praktische R&D-engineers die dagelijks werken aan de scheepvaart van morgen. Dit doen zij niet alleen als team, maar ook in samenwerking met gerenommeerde partijen zoals TNO, Rijkswaterstaat en Mitsubishi. Op dit moment werken wij in samenwerking met o.a. Mitsubishi aan een mono-fuel waterstofverbrandingsmotor en een dual-fuel methanolmotor. Hiermee dragen wij bij aan de martieme duurzaamheidsdoelen van 2035. Samen blijven we bouwen aan innovatieve en duurzame oplossingen voor de maritieme sector.

Stage V

De Stage V-regeling is de strengste emissienorm voor motoren in Europa, gericht op het verlagen van de uitstoot van roetdeeltjes en stikstofoxiden (NOx) in de maritieme sector. Koedood speelt actief in op de Stage V-regelgeving met onze eigen KEES Stage V-motoren. Deze motoren voldoen niet alleen aan de eisen van de regelgeving, maar overtreffen ze zelfs, en bieden zo onze klanten een betrouwbare, efficiënte en duurzame oplossing voor hun vaartuigen. Met deze motoren zorgen we voor een duurzamere toekomst voor de binnenvaart en zeevaart.

IMO Tier III

De IMO Tier III-regeling is een wereldwijd milieureglement dat de stikstofuitstoot van schepen sterk beperkt. Het doel van deze wetgeving is om de vervuiling van de zeeën en lucht te verminderen door schepen te verplichten hun NOx-uitstoot te verlagen. Koedood speelt hierop in door motoren te leveren die voldoen aan de IMO Tier III-normen. Onze motoren, uitgerust met geavanceerde technologieën, zorgen ervoor dat de emissie van stikstofoxiden (NOx) tot een minimum wordt beperkt, waardoor we bijdragen aan schonere lucht en waterwegen voor de toekomst.

Voorloper in groene technologie

Daarnaast werken we samen met onze dochteronderneming Emigreen® aan geavanceerde emissiebeheersingssystemen. Onze oplossingen voldoen aan de strengste normen, zoals IMO Tier III en Stage V, en helpen onze opdrachtgevers om hun impact op het milieu te verkleinen. Koedood werkt momenteel, in samenwerking met Mitsubishi en TNO, aan de ontwikkeling van een monofuel waterstofverbrandingsmotor.

KEES is onze oplossing voor de maritieme sector

Met Koedood Engine Emission System (KEES) hebben we een emissiesysteem ontworpen en gecertificeerd dat speciaal is ontwikkeld voor de binnenvaart. In tegenstelling tot traditionele systemen is KEES geoptimaliseerd voor de unieke belastingprofielen van binnenvaartschepen, waarbij langdurige lage belasting de prestaties kan beïnvloeden. Deze baanbrekende certificering is het resultaat van een samenwerking tussen Koedood, RDW, Mitsubishi en TNO.

Powered by People, Driven by Innovation

Bij Koedood geloven we dat maatwerk mensenwerk is. Elke dag werken we met toewijding aan hoogwaardige producten en uitstekende service, en dat is alleen mogelijk dankzij ons team. Onze medewerkers leren continu van elkaar, hun werkzaamheden en de nieuwste ontwikkelingen in de sector. Dit stelt ons in staat om voortdurend te innoveren, optimaliseren en verbeteren.

Contact ons

Bel Marien +31 88 203 1661

Meer weten over onze innovatieprojecten? Neem contact op met Marien Stolk.

Sales

Wij leveren betrouwbare, op maat gemaakte motoren uit voorraad voor de binnenvaart, zeevaart, offshore en stationaire energieoplossingen.

Parts

Wij hebben Europa’s grootste Mitsubishi onderdelenmagazijn. Nieuwe en gebruikte onderdelen, snel geleverd voor onderhoud en reparaties.

Service

Wij bieden 24/7 wereldwijde service, altijd klaar om uw binnenvaart- en zeevaartschepen in topconditie te houden.

Wat de maritieme sector nodig heeft, vindt u bij Koedood

Onze disciplines

Onze experts staan 24/7 klaar om uw schepen optimaal te laten presteren. Daarnaast investeren we in groene technologie voor een duurzamere maritieme toekomst.